De RvC bestaat uit vier leden en streeft naar een gemengde en gebalanceerde samenstelling. Dit geldt voor geslacht, leeftijd, beroepsgroepen, kennis en expertise, etnische afkomst en persoonlijkheidskenmerken. Uitgangspunt voor de bezetting van de RvC is dat de leden generalisten zijn die gezamenlijk een multidisciplinair team vormen en complementair aan elkaar zijn.
De RvC is een klankbord (gevraagd en ongevraagd), toezichthouder en werkgever van de directeur-bestuurder. De RvC biedt met haar kennis, ervaring en contacten daadwerkelijk meerwaarde voor de directeur-bestuurder en de corporatie. De RvC ziet erop toe dat de corporatie zich inspant om de gestelde maatschappelijke doelen te realiseren. De sfeer in de RvC is informeel en open. De RvC stelt zich vanuit vertrouwen constructief-kritisch op naar de directeur-bestuurder en de organisatie. De RvC volgt de Governance Code voor woningcorporaties.
De RvC komt een aantal keren per jaar in gezamenlijkheid voor een vergadering bijeen. Naast de formele contactmomenten bestaat een hoge mate van betrokkenheid bij themabijeenkomsten en werkbezoeken. Van kandidaten verwachten wij naast een volkshuisvestelijke blik, dat zij over voldoende tijd voor de invulling van dit commissariaat beschikken, ook buiten de reguliere vergaderingen van de RvC.
Op dit moment bestaat de RvC uit vier leden. Vanwege continuïteit en het vertrek van twee leden eind 2026 kort achter elkaar is besloten de RvC tijdelijk uit te breiden naar vijf leden. De expertise die we willen toevoegen aan de RvC betreft algemene kennis van het thema wonen, volkshuisvesting, ruimtelijk ordening en vastgoed. Dit vertaalt zich in de volgende kenmerken:
|
|
.webp)
De RvC streeft naar een gemengde en diverse samenstelling, onder meer qua geslacht, leeftijd, beroepsgroepen, kennis en expertise, etnische afkomst en persoonlijkheidskenmerken. Voor deze vacature nodigen wij ook de onervaren commissarissen van harte uit om te reageren.
|
|
De bezoldiging is gerelateerd aan de Beroepsregel honorering commissarissen, opgesteld door de Vereniging van Toezichthouders in Woningcorporaties. De benoemingsperiode is voor een periode van vier jaar met een mogelijkheid tot verlenging van vier jaar.
AVW2 verzorgt de werving en selectie voor deze vacature en begeleidt WBV St. Willibrordus hierin. Voor vragen (inhoudelijk of over de procedure) kunt u contact opnemen met Patrick Beterams van AVW2 via 06 122 56 005 of patrick.beterams@avw2.nl

WBV St. Willibrordus is actief in de gemeente Wassenaar en heeft ongeveer 1.350 sociale huurwoningen. De gemeente Wassenaar kent een dorpse cultuur met de stedelijke omgeving op een steenworp afstand.
WBV St. Willibrordus is een financieel gezonde organisatie. Tegelijkertijd liggen er forse uitdagingen in het verschiet op het gebied van beschikbaarheid, betaalbaarheid en duurzaamheid. Natuurlijk geeft WBV St. Willibrordus ook aandacht aan zaken als leefbaarheid, vitaliteit van de buurten, huisvesting van bijzondere groepen en zo lang mogelijk thuis blijven wonen van ouderen en nog veel meer zaken. Dat doet ze met een klein professioneel team dat kwaliteit van dienstverlening hoog in het vaandel heeft staan én in nauwe samenwerking met de huurders zelf en met de huurdersbelangenvereniging HV Rozenstein. WBV St. Willibrordus vindt het belangrijk dat haar activiteiten aansluiten op de wensen en behoeften van de huurders. Recentelijk is het nieuwe koersplan “De mens centraal” vastgesteld.
WBV St. Willibrordus werkt conform het Governance model, bestaande uit een Raad van Commissarissen en een directeur-bestuurder. De RvC bestaat uit vier personen, ieder met hun eigen specifieke deskundigheid en in staat om in hoofdlijnen het totale beleid te beoordelen. De organisatie wordt geleid door de directeur-bestuurder samen met het managementteam.
Meer informatie over WBV St. Willibrordus vindt u op www.wbv-willlibrordus.nl.
Einde reactie termijn is inmiddels bereikt.