dit ga je doen

Je vervult verschillende rollen binnen onze organisatie:

Beleid en Strategie

Bestuurssecretaris

Communicatie

  • Je ondersteunt en adviseert de directeur-bestuurder bij het ontwikkelen van strategisch beleid en levert een bijdrage aan het ontwikkelen van het beleid van overige afdelingen;
  • Je signaleert en volgt ontwikkelingen binnen de corporatiesector en de wet- en regelgeving en je vertaalt deze naar het strategische beleid van GoedeStede;
  • Je hebt de regiefunctie bij de ontwikkeling van strategisch beleid;
  • Je geeft, procedureel en inhoudelijk, vorm aan de prestatieafspraken, samen met de manager; Woondiensten, in de lokale driehoek met de gemeente Almere en de huurdersorganisaties.
  • Je ondersteunt de Raad van Commissarissen in de rol van bestuurssecretaris;
  • Je zorgt ervoor dat het besluitvormingsproces zorgvuldig is en bewaakt de governance;
  • Je realiseert de voorbereiding en verslaglegging van bijeenkomsten van de Raad van Commissarissen en bewaakt de uitvoering van de genomen besluiten en actiepunten.
  • Je vervult de rol van privacy officer (vraagstukken omtrent de bescherming van persoonsgegevens).

 

  • Je bent verantwoordelijk voor de organisatie brede communicatie (in nauw overleg met de adviseur dienstverlening);
  • Je voert de regie over de samenstelling van externe verantwoordingsstukken, waaronder het ondernemingsplan en het jaarverslag;
  • Je adviseert over de strategie en de beleidsontwikkeling op de gebieden (volks)huisvesting, marketing, corporate governance, (externe) positionering en faciliteert deze processen;
  • Je voert het secretariaat van de Geschillencommissie.

 

dit breng je mee

Jij bent helemaal op je plek als jij passie hebt voor volkshuisvesting en graag werkt in een informele en slagvaardige organisatie. Belangrijke kwaliteiten die je van nature meeneemt zijn strategisch inzicht, plannen en organiseren, overtuigingskracht, analytisch vermogen en omgevingsbewustzijn. Daarnaast heb je:

  • HBO werk- en denkniveau; bij voorkeur met een juridische of bestuurskundige achtergrond;
  • Bewezen dat je het vak verstaat met relevante werkervaring in een vergelijkbare organisatie;
  • Kennis van of affiniteit met communicatie;
  • Enthousiasme en humor waarmee je de verbinding zoekt;
  • Een open en heldere manier van communiceren.

dit is het aanbod

GoedeStede bied je een diverse en verantwoordelijke baan.

  • Flexibele invulling van deze functie voor 32 tot 36 uur per week;
  • Een inschaling in schaal K van de CAO woondiensten, met een bruto maandsalaris max. € 6.493,- (2024, op basis van 36 uur).
  • Een uitstekend arbeidsvoorwaardenpakket, waaronder een 2% eindejaarsuitkering en een goede pensioenregeling via SPW;
  • Veel aandacht voor je persoonlijke ontwikkeling. Je krijgt hiervoor alle ruimte en ondersteuning om te blijven leren en jezelf te ontwikkelen.
  • En last but not least: een gezellige werksfeer met collegiale en vakkundige collega’s. GoedeStede heeft een actieve personeelsvereniging die minimaal 1x per jaar activiteiten organiseert.

Werken in Almere bij GoedeStede?

Almere onderscheidt zich als een van de jongste steden in Nederland met een unieke focus op moderne architectuur, ruimtelijke ordening en innovatie. Bekend als een groeistad, heeft Almere snel gediversifieerde bevolking, terwijl de stad ook profiteert van zijn ligging in een waterrijk gebied, met aandacht voor groenvoorzieningen en duurzame oplossingen. De combinatie van een korte geschiedenis, diverse culturele mix, en voortdurende stedelijke ontwikkeling maakt Almere een unieke en evoluerende stad.

GoedeStede verhuurt, beheert en onderhoudt als woningcorporatie ongeveer 8.700 woningen in deze mooie stad. Wij zijn dagelijks aan het werk voor mensen met een bescheiden inkomen en kwetsbare doelgroepen die in Almere (willen) wonen. Onze financiële middelen zetten wij daarom zoveel als mogelijk in voor een tevreden klant die bij ons een woning huurt of wil gaan huren. De ruim 55 medewerkers zijn verdeeld over de afdelingen Woondiensten, Vastgoed, Financiën en Staf.

In Almere leveren we een maatschappelijke bijdrage ten aanzien van de thema's beschikbaarheid, betaalbaarheid, kwaliteit, leefbaarheid en duurzaamheid. Hierover maken we prestatieafspraken. Daarbij wegen we steeds de belangen tussen onze inzet voor de huurders (de mensen), de woningen (de stenen) en de financiële mogelijkheden (het geld). Op deze manier werken we aan een gewoon goed thuis.


Meer weten over GoedeStede?

solliciteer eenvoudig

1
Reactietermijn is t/m 17 mei 2024

Reactietermijn is t/m 17 mei 2024

2
Voorselectie gesprekken door AVW2 in week 20-21

Voorselectie gesprekken door AVW2 in week 20-21

3
Selectiegesprekken staan gepland op 28 en 30 mei 2024 (in de ochtend)

Selectiegesprekken staan gepland op 28 en 30 mei 2024 (in de ochtend)

4
Streefdatum benoeming is 1 september 2024 of zoveel eerder als mogelijk

Streefdatum benoeming is 1 september 2024 of zoveel eerder als mogelijk

Vragen over de vacature?

Neem contact op met Patrick

Foto Patrick Beterams
© 2024
Created by LR Internet