dit is de functie

Als adviseur Informatisering & Automatisering ben jij de spil tussen onze organisatie en de digitale wereld. Je zorgt ervoor dat onze informatievoorziening betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig is. Je vertaalt de behoeften van de organisatie naar slimme ICT-oplossingen, ontwikkelt en bewaakt het informatiebeleid en zorgt dat processen, systemen en mensen goed op elkaar aansluiten. Daarbij houd je overzicht over de samenhang tussen applicaties en infrastructuur, stuur je leveranciers aan en fungeer je als schakel tussen techniek en organisatie. Zo draag je bij aan een efficiënte, goed georganiseerde en data gedreven corporatie.

dit ga je doen

Je vervult binnen de organisatie meerdere rollen. Als projectleider stuur je organisatie brede (verbeter)trajecten aan en zorg je dat beleid en uitvoering goed op elkaar aansluiten. Je ontwikkelt en borgt het beleid voor informatievoorziening, processen en architectuur, en adviseert over de verdere ontwikkeling en het beheer ervan. Ook denk je actief mee over de eisen en wensen bij nieuwe projecten, ontwikkelingen en de aanschaf van ICT-oplossingen.

Je geeft onder andere invulling aan de I&A roadmap van JOOST, waaronder het herijken van de applicatiestrategie. Daarnaast participeer je namens JOOST in het ICT-platform Oost-Brabant, bestaande uit een samenwerkingsverband van 9 woningcorporaties in de regio Oost-Brabant.

Je bent onderdeel van het team I&A, dat bestaat uit data & proces analisten. Samen zorgen jullie ervoor dat medewerkers optimaal ondersteund worden in hun werk, dat systemen betrouwbaar functioneren en dat onze klanten (intern én extern) een betere dienstverlening ervaren.

dit breng je mee

Als adviseur I&A schakel jij makkelijk tussen alle verschillende belanghebbenden, partners en collega’s binnen de diverse afdelingen. Je bent analytisch én praktisch ingesteld. Daarnaast schakel je moeiteloos tussen strategie en uitvoering. Je weet mensen mee te krijgen, spreekt de taal van techniek én van de business. Maar daar stopt het niet; je snapt dat er meer nodig is om een klus af te maken en zorgt voor een goede borging binnen de organisatie.

  • Afgeronde HBO-opleiding, bij voorkeur in een ICT- of bedrijfskundige richting.
  • Kennis en ervaring van informatiesystemen en automatiseringsgebied (I&A).
  • Kennis van relevante wet- en regelgeving (zoals AVG en informatiebeveiliging).
  • Ervaring met het leiden of begeleiden van (ICT-)projecten.
  • Overtuigingskracht; je weet collega’s mee te nemen in verandering en innovatie.
  • Organisatiesensitiviteit; je begrijpt wat er speelt en vertaalt dit naar oplossingen.
  • Leuke collega met enthousiasme en humor.

dit is waarom je bij JOOST wilt werken

Werken bij JOOST betekent werken aan meer dan alleen stenen. We bouwen en beheren woningen, maar vooral ook aan een thuis voor onze huurders in de Meierij. Als Adviseur I&A maak jij het verschil door digitalisering en informatievoorziening naar een hoger niveau te tillen.

  • Je krijgt ruimte en vertrouwen om vernieuwende oplossingen door te voeren.
  • Je werkt samen met betrokken collega’s die midden in de maatschappij staan.
  • Je draagt direct bij aan betere dienstverlening voor huurders en aan een toekomstbestendige corporatie.
  • We vinden het belangrijk dat je met plezier en ambitie aan het werk blijft. Daarom bieden we je een persoonlijk ontwikkelbudget van €900,- per jaar.
  • Naast dit alles een salaris van maximaal € 6.258,- obv 36 uur, een eindejaarsuitkering en goede thuiswerkfaciliteiten met een vast bedrag van € 600,-.

Samen maken we de stap naar een organisatie waarin digitalisering en mensgericht werken hand in hand gaan.

dit is JOOST

Werken bij JOOST betekent meebouwen aan de toekomst!

Met zo’n 7.500 woningen zijn we stevig geworteld in de Meierij. We zijn ambitieus en volop in ontwikkeling. Dat vraagt om collega’s die het leuk vinden om te pionieren en onderweg te leren. Je krijgt hier het vertrouwen, de verantwoordelijkheid en volop ruimte om je te ontwikkelen. We werken hybride en flexibel, maar altijd samen. En dat in een warme, informele organisatie met betrokken mensen.

Voor een uitgebreide indruk wie we zijn en hoe wij werken kijk op: www.wonenbijjoost.nl

solliciteer eenvoudig

Einde reactie termijn is inmiddels verstreken.

1
Reactietermijn t/m 7 november 2025

Reactietermijn t/m 7 november 2025

2
Voorselectie gesprekken door AVW2 in week 46

Voorselectie gesprekken door AVW2 in week 46

3
Selectiegesprekken staan gepland op 19, 24 en 26 november 2025

Selectiegesprekken staan gepland op 19, 24 en 26 november 2025

4
Streefdatum benoeming is 1 januari 2026

Streefdatum benoeming is 1 januari 2026

Vragen over de vacature?

Neem contact op met Wendy

Foto Wendy Keizer
© 2025
Created by LR Internet